Ombudsteam

De PvdA Geertruidenberg heeft sinds 2013 een ombudsteam. De afgelopen jaren hebben de leden van de PvdA Geertruidenberg gemerkt dat er veel mensen zijn die vastlopen in de regels, uitleg vragen over beslissingen van de gemeente of niet weten waar ze met hun vragen terecht kunnen. In navolging van andere afdelingen van de PvdA, heeft de lokale PvdA een ombudsteam ingezet dat per telefoon en email bereikbaar is. Op deze wijze zullen wij hulpvragen van onze inwoners nog concreter kunnen oplossen. Het ombudsteam bestaat uit oud-raadsleden, andere leden en niet-leden van de PvdA die op allerlei terreinen veel kennis hebben en mensen met raad en daad bij kunnen staan. Door het landelijke netwerk van ombudsteams PvdA kan er een beroep worden gedaan op allerlei expertise en staan raadsleden en leden van Tweede Kamer paraat om zaken zo nodig ook politiek de juiste aandacht te geven.

Spelregels
De hulp van het ombudsteam is gratis en gericht op alle inwoners van de gemeente Geertruidenberg. Het ombudsteam neemt geen taken over van officiële (hulp)instanties, maar signaleert problemen en helpt mensen deze problemen op te lossen door te luisteren, te verwijzen, voortgang te bewaken in de afhandeling en daar waar nodig beweging te krijgen. Na het eerste contact maken wij, indien nodig, een afspraak met u om uw vraag verder te verduidelijken. Wanneer een probleem ook om een politiek oplossing vraagt, schakelt het team zijn netwerk in: Raadsleden, wethouders, Statenleden en zelfs Tweede Kamerleden. Deze vertegenwoordigers hebben zich meer dan bereid verklaard om indien nodig voor politieke oplossingen te strijden.

Het ombudsteam Geertruidenberg bestaat momenteel uit 5 PvdA vrijwilligers met een deskundigheid op velerlei gebied. Ook zijn er mensen beschikbaar die specifieke deskundigheid willen inzetten om hulpvragen mee op te lossen. Nelly Frölich is coördinator van ons team. Mocht u belangstelling hebben om mee te doen, laat het ons weten.

Bereikbaarheid
Het ombudsteam is per e-mail 7 dagen per week bereikbaar op [email protected]
Telefonisch spreekuur iedere dinsdagavond van 19.00 – 20.00 uur op nummer: 0640350833

Aarzel niet om advies te vragen van het Ombudsteam!